309 بازدید
چند تکنیک برای ایجاد عادت های خوب
5 رای از 8 نفر
,

چند تکنیک برای ایجاد عادت های خوب

چند تکنیک برای ایجاد عادت های خوب

چند تکنیک برای ایجاد عادت های خوب

وقتش رسیده که تصمیمات، عادت‌ها و رفتارهای درست برای افتادن در مسیر بزرگ‌ترین آرزوهای خودتون رُو انتخاب کنید.

حذف یِه عادتِ بد، به این معناست که چیزی رُو از برنامه‌ی شما حذف می‌کنیم اما ایجاد یه عادت سازنده و جدید، نیازمند یه سری از مهارت‌های کاملاً متفاوته.

شما یِه درخت می‌کارید، بِهش آب می‌دید، به حاصل می‌رسونیدش و اطمینان حاصل می‌کنید که به طرز صحیحی ریشه دَوونده باشه. انجام این کارها به تلاش، زمان و تمرین نیاز داره.

تکنیک‌های موردعلاقه‌ی من برای جایگزین کردن عادات خوب هم همین‌ها هستن. «جان سی مکسول» گفته: «تا زمانی که کاری رُو که به‌صورت روزانه انجام می‌دید عوض نکنید، نمی‌تونید زندگی خودتون رُو تغییر بِدید. رمز موفقیت شما در برنامه‌ی روزانه‌ی شماست

طبق تحقیقات به عمل اومده برای تبدیل یِه عادت خوب به یِه تمرین ناخودآگاه، به ۳۰۰ مرتبه تقویتِ مثبت نیاز داریم.

این تقریباً می‌شه یک سال تمرین روزانه. خوشبختانه همون‌طور که قبلاً گفتم، با سه هفته تمرکز قوی بر روی یک عادت می‌تونیم اون عادت رُو به زندگی خودمون وارد کنیم.

به عبارت دیگه اگه تمرکزی زیاد رُو به مدت سه هفته روی یِه عادت جدید قرار بِدیم، شانس بیشتری برای تبدیل اون به عملی همیشگی خواهیم داشت. حقیقت اینه که شما می‌تونید یک عادت رُو در یک‌لحظه و یا در ۱۰ سال تغییر بِدید.

من مطمئنم بلافاصله بعد از اولین باری که به فر خوراک‌پزی داغ دست زدید، تصمیم گرفتید که دست زدن به فرِ داغ رُو به عادت تبدیل نکنید!

در چنین حالتی شوکی که براثر سوزش دستتون در شما ایجاد می‌شه، به حدی شدیده که برای همیشه آگاهی شما رُو تغییر می‌ده و متوجه میشید که در اطراف اون فرِ داغ باید با احتیاط عمل کنید.

کلید این کار، آگاه موندن هست. اگه واقعاً می‌خواهید یِه عادت خوب رُو حفظ کنید و داشته باشیدش، مطمئن بِشید که حداقل روزی یِه بار انجامش می‌دید. این‌طوری احتمال این‌که موفق بِشید خیلی بیشتر می‌شه.

تغییر دهنده‌ی وضعیتِ شماره‌ی یک، خودتون رُو در جهت موفقیت قرار بِدید. هر عادت جدیدی باید با زندگی و سبک زندگی شما سازگار باشه.

اگه عضو باشگاهی بِشید که ۴۸ کیلومتر با محل شما فاصله داره، به باشگاه نخواهید رفت. اگه شب‌ها بیرون هستید و باشگاه ساعتِ ششِ۶ عصر تعطیل می‌شه، این حالت بازم جواب نمی‌ده.

باید باشگاهی رُو انتخاب کنید که نزدیک و مناسب باشه و در برنامه‌های شما جا بیاُفته. اگه می‌خواهید وزن خودتون رُو کم کنید، مطمئن بِشید که یخچال و کابینت‌هاتون پر از مواد غذاییِ سالمه.

اگه می‌خواهید مطمئن بِشید به خاطر حسِ گرسنگیِ وسطِ روز، غذاهای بی‌کیفیتِ حاضری مصرف نمی‌کنید، توی کشوی میزتون آجیل و خوراکی‌های سالم بذارید. آسون‌ترین چیزی که موقع گرسنگی ممکنه سراغش بِرید، کربوهیدارت‌های فاقد ارزش غذایی هستن.

یکی از استراتژی‌هایی که من استفاده می‌کنم اینه که همیشه و همه‌جا پروتئین در دسترس داشته باشم.

کاری که می‌کنم اینه: روزای یکشنبه مقداری مرغ می‌پزم و توی بسته‌بندی برای طول هفته نِگهش می‌دارم. به نظرم این حرف کمی حالت اعتراف داشته باشه؛ یکی از بدترین و مخرب‌ترین عادت‌های من چک کردن ایمیل‌هام هست.

جدی میگم، این موضوع خنده‌داری نیست. اگه مصمم نباشم و نظمم رو حفظ نکنم، ممکنه چند ساعت در روز رو با چِک کردن تعداد زیادی ایمیل که صندوق ایمیلم رُو پر کردن از دست بِدم.

برای برقرار کردن نظم در این مورد، فقط سه بار در روز ایمیل‌هام رُو چک می‌کنم، یعنی تمام اطلاع‌رسانی‌ها، تمام سیستم‌های دریافت خودکار و برنامه‌ها فقط در زمان اختصاص داده‌شده به اونا باز هستن. من مجبورم دور این گردابِ زمانی، یِه دیوار بکِشم تا در طول هفته کمتر به داخل اون بیافتم.

وقتی از «دونالد ترامپ» پرسیدم مزیت رقابتیِ اون چی بوده جواب داد: «من به‌صورت مؤثر کار می‌کنم و این به تمرکز نیاز داره. خیلی‌ها قدرت تمرکز رُو نادیده می‌گیرن و این چیزی هست که من قادرم ببینم و می‌تونم بِگم که چه کسی تمرکز داره و چه کسی نداره.»

این‌طور به نظر میآد که تمرکز برای «دونالد ترامپ» کارساز بوده و اون بیشتر از من و شما کار انجام می‌ده، پس من شما رو با اون چه که خودم رو با اون به چالش می‌کشم، به یِه چالش دعوت می‌کنم.

آیا روی مهم‌ترین اولویت‌های خودتون متمرکز می‌مونید؟

همون عادت‌های کلیدی که می‌تونن به‌جای درگیر کردن شما با چیزهای غیرضروری زندگی، به‌ مقداری زیاد بهره‌وری، نتیجه‌ی خلاقانه و تجربه‌ی خوب زندگی‌تون رُو زیادتر کنن…

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *